Bogor, Halimun park en Gunung Padandyan - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Klaas en Emma - WaarBenJij.nu Bogor, Halimun park en Gunung Padandyan - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Klaas en Emma - WaarBenJij.nu

Bogor, Halimun park en Gunung Padandyan

Door: Wij

Blijf op de hoogte en volg Klaas en Emma

28 Oktober 2012 | Indonesië, Bandung

Na een rustige dag in Bogor op donderdag zijn we vrijdag vertrokken op een drie daagse tour met de heren van het touristen infopunt in Bogor. We zijn in een auto samen met de twee gidsen, de chauffeur en twee Duitse jongens op pad gegaan.

Als eerste richting een heel mooie waterval in het Halimun national park in de Bogor regio. De Indonesiёrs rijden alsof ze niet veel om hun leven geven. auto's, motoren en scooters, alles rijd er door elkaar heen, snel de berg op en af en van alle kanten toeterend inhalen. Gelukkig sliep Emma de helft van dit eerste deel en kreeg ze geen kans om ongerust te worden... Onderweg stapten we uit om door de diverse rijstvelden te lopen en verhalen over de verschillende Indonesische planten te horen. Aan gekomen bij de bamboehut waar we zouden overnachten lekker gelunched en verder de berg op geklommen om bij de waterval te komen. Onder het genot van wat spekkoek en ander lekkers hebben we een duik in het koude watervalwater genomen. Lekker verfrissend.

Na een onrustige nacht (denk aan: dieren geluiden, Indonesische regen [Jahoor daar was hij], snurkende gidsen en een rat die je eerder op de dag het huis in zag lopen [de Duisters zagen hem echt in de kamer bleek later]) zijn we door de Puncak Pass gereden. Over de Genung Gede en haar mooie thee plantages. Echter regende het nog steeds en waren ze in nevelen geheveld, echter zag het er nog steeds mooi uit. Boven op de berg was het eigenlijk ook best koud. Snel terug naar beneden...

Na meer regenen en files kwamen we aan bij het hotel waar we na een zeer korte sessie in een bad met 50° meteen gingen slapen. Omdat we om 3:00 weer opstonden voor een wandeling door de krater van de Gunung Padandyan: een vulkaan die in 2002 nog tot uitbarsting was gekomen. We waren moe en het was koud, maar om 5:00 kwam de zon op en dat zag er schitterend uit. Er kwamen heel mooie dampwolken uit de berg zetten en het badwater van de avond er voor kwam ook uit deze berg. Daarnaast veel gele zwavel kristelen en verkoolde bomen gezien.

Veel moois dus. Gelukking hebben we de foto's nog en deze komen vast snel... Momenteel zitten we in Pangandaran, maar daarover later meer.
Liefs, ons.

• 28 Oktober 2012 - 15:51

Joost:

Warm, koud, droog, nat, doodsangst en natuurlijke schoonheid, het klinkt in ieder geval afwisselend... Jalourse groeten uit winterig holland.

• 28 Oktober 2012 - 15:51

• 28 Oktober 2012 - 16:01

Sanne:

Klinkt spannend! Ben benieuwd naar de fotos! En aan dat verkeer wen je vanzelf hoor ;)

• 28 Oktober 2012 - 16:11

Lutraindk:

Klinkt niet verkeerd! En verstandig dat jullie vroeg op pad gaan, nog geen regen en zonsopgangen zijn altijd schitterend (ook in het verdere Oosten van Java)! @ ratten.....ik kan me herinneren dat er een omhoog kwam terwijl ik op de ''WC' zat! Hier is het weertype ook Hollands: heel joud, maar zonnig! Geniet ze!

• 28 Oktober 2012 - 16:27

Cobi:

Klinkt boeiend, ben benieuwd naar foto's van kletterende watervallen en prachtige theeplantages....regen...is het enige wat we hier ook hebben...kusz

Hi Emma en Klaas,

Leuk om van jullie te horen en wat jullie allemaal zo doen. Het is wel alweer lang geleden voor ons Indonesie, maar de dingen die jullie beschrijven zijn wel nog heel herkenbaar.

Hier gaat alles zijn gangetje. De herfstvakantie ia afgelopen. Fietje is dit weekend samen met haar zus naar Schiermonnikoog voor een lekker lang vogelweekend en komt morgen, maandag dus, weer terug. Rolf heeft gisteren een oefenpot gewonnen van Rotterdam met 5-4 en in de herfstvakantie lekker doorgetraind :). Komend weekend moet hij weer competitie spelen, voor het eerst in zijn leven speelt hij landelijk. Ik ben benieuwd hoe hij dit gaat vinden. Volgens mij wordt het pittig voor hem.

• 28 Oktober 2012 - 18:38

Tineke Den Otter:

Ha Emma en Klaas,
    Wat een ervaring he zo'n reis. Spannend, koud, warm bad en ga zo maar door. Ik ga er vanuit dat jullie heerlijk genieten en dat er nog veel verslagen zullen volgen.
    Michael en ik zijn net terug uit Kopenhagen. Hebben het heel gezellig gehad bij Joost. En we hadden prachtig weer.
    Geniet maar veel en tot het volgende verslag. Kus tineke, michael en wouter

• 28 Oktober 2012 - 19:12

Rob:

Hallo Lieverds,
    Leuk,leuk,leuk om jullie ervaringen te lezen zoals Harry al schreef(4 keer geloof ik)
    zijn er herkenbare verhalen.
    De verhalen klinken als een echte ontdekkingsreis.
    Ontdek nog veel meer en geniet van ieder moment.
    Lieve kussss
    van ons

• 28 Oktober 2012 - 19:12

Rob:

Hallo Lieverds,
    zijn er herkenbare verhalen.
    De verhalen klinken als een echte ontdekkingsreis.
    Ontdek nog veel meer en geniet van ieder moment.
    Lieve kussss
    van ons

• 28 Oktober 2012 - 20:42

Henny:

ihoi alletwee wat leuk om zo snel te weten wat jullie gezien en beleefd hebbenik houd niet van ratten dus die moeten jullie verder maar niet tegen komen.tot de volgende keer. kus

• 28 Oktober 2012 - 21:36

Anita:

Dag lieverds, Klinkt allemaal mooi en zo heel erg als lekker op reis. Dikke zoen van 3 uit garrelsweer

• 28 Oktober 2012 - 22:51

Gerda:

Lijkt me heel spannend wat jullie allemaal beleefd en gezien hebben! Ben benieuwd naar jullie fotos. Veel plezier en genieten ( en griezelen?) bij de volgende etappe van jullie reis , liefs gerda

• 28 Oktober 2012 - 23:49

Ellen:

Moooooie belevenissen...blijf genieten! Lfs Ellen

• 29 Oktober 2012 - 12:42

Floor:

Leuk om van jullie te horen laiverds!! Klinkt nu al als een mooie, geslaagde reis.
    Dat vroege opstaan daar is toch net wat minder erg dan hier in Nederland om te werken hè?!
    Heel veel genietplezier!
    Dikke kus

• 29 Oktober 2012 - 14:11

Klaas En Emma :

Leuk,al jullie reacties. De foto's zijn toegevoegd. Bij het vorige verslag ook nog eentje van een been vol muggen bulten.

• 29 Oktober 2012 - 17:02

Guusje:

wauw!! wat ziet dat er allemaal goed uit zeg!! volgens mij kan ik niet groener worden... jaloers!! :) x

• 29 Oktober 2012 - 21:26

AnaGerard:

Ik lees het precies op tijd om meteen de prachtige foto's te kunnen zien, prachtig
    groet, AnaGerard

• 29 Oktober 2012 - 23:46

Cobi:

Emmaatje wat een muggenbulten, vitamine b en prioderm helpt niet? Ik heb ook ooit op een reis101 muggenbulten geteld, hoop niet dat ze te erg jeuken..je moet Klaas maar met een vliegenmeppertje om je heen laten springen

• 30 Oktober 2012 - 12:44

Joost:

Ha! ziet er nog steeds naar uit wat jullie allemaal moeten meemaken en dat allemaal in zo een korte tijd! Afzien is denk ik de beste beschrijving ;) Enne dat Co voorstelt om je door klaas te laten meppen, vind ik wat overdreven, gewoon onder een klamboe dat helpt vast ook! Al bijna in Cilicap?

• 30 Oktober 2012 - 17:02

Anna:

Hallo lieverds,

Wat leuk om steeds jullie belevingen te lezen.
    Zo lijkt het toch nog een beetje alsof jullie heel dicht bij zijn:)
    Voor vele zijn er herkenbare verhalen, maar voor mij niet... Dus ik zou zeggen: "vooral door blijven gaan met het delen van jullie reis"

Geniet van ieder moment, de omgeving en van elkaar!!

Dikke kus