pangandaran - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Klaas en Emma - WaarBenJij.nu pangandaran - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Klaas en Emma - WaarBenJij.nu

pangandaran

Door: klaasenemma

Blijf op de hoogte en volg Klaas en Emma

01 November 2012 | Indonesië, Pangandaran

Pangandaran dus.
Zondag aangekomen en afgezet door onze gidsen uit Bogor bij de Mini Tiga : een kleine hostel waar voornamelijk Fransen en een paar Nederlanders waren. Omdat alle kamers op 1 na vol waren, deelden we de eerste nacht samen met onze nieuwe Duitse vrienden, lekker knus: er waren maar twee bedden... Als eerste omgekleed en naar de zee. Deze is 200 m van onze hostel af. De golven zijn er hoog en wild. Dus, zoals we hebben geleerd, niet verder dan de verste mensen :-) Het water is heerlijk. S avonds op zoek naar een eettentje. Om 19 uur was al bijna alles dicht of helemaal leeg. Toch een tentje gevonden die weer open ging voor ons:-)
Maandag door het water naar het Taman national park gelopen. Mooi park met veel aapjes en herten. Emma is aangevallen door een aap, omdat ze een flesje water in haar haar handen had. In paniek gooide ze het flesje naar Klaas. De aap vond dat flauw en greep naar haar been... na park heerlijk afgekoeld in de zee.
Dinsdag een relaxdag, bij een tentje aan het strand. Gelezen en verse fruitsapjes gedronken. Lekker.
Woensdag hebben we een toer met de scooter gemaakt, onder begeleiding van Ang, een Indo-beachboy die alles prima vind. Onderweg kwamen we er achter dat onze camera het niet helemaal meer doet. Alle foto's zijn overbelicht. Vandaar dat we hier niet echt foto's van hebben. Gelukkig konden we nog wel een filmpje maken.
Rijden op de scooter was al een avontuur opzich. Door de palmplantages en langs de suiker fabriek. Daarna naar de green valley. Een mooi natuur gebied met super blauw water en een kleine waterval. Heerlijk gezwommen en van de waterval afgesprongen. Ipv terug naar de scooters lopen, zijn we helemaal naar beneden gezwommen.
Daarna door naar de green canyon. Met een bootje naar een grot gevaren, die is ontstaan door een aardbeving. Het was prachtig weer , maar daarbinnen regent het altijd doordat er water langs de bomen naar beneden sijpelt.
Op de terug weg langs een opvang voor schildpadden geweest. Ze werden net gevoerd,dus dat was leuk om te zien. Onderweg waren nog diverse kapotte huizen door de tsunami van 2006 te zien, die Ang semi-bewust had mee gemaakt.
S avonds uitgeput weer terug bij ons hostel.
Vandaag zijn we met de trein naar Yogjakarta gereden. Het was een lange,warme treinreis met alle locals,die ons steeds aankijken en naar onze mening grapjes over ons maken. Morgen gaan we zoek naar een nieuwe camera.

Terima kasih voor alle leuke berichtjes.
Binnenkort meer over Yogja,met hopelijk nieuwe foto's:-)

• 01 November 2012 - 14:06

Anna:

Lieverds,

Aangevallen door een aap zusje...? hihi dat maak je ook niet elke dag mee :P
    Vind jullie verhalen erg leuk om te lezen en wordt er eigenlijk een beetje jaloers van..
    terwijl jullie heerlijk aan het genieten zijn, zit ik met mn neus in de studie boeken .. # bleegh.

Nog heel veel geniet plezier en ben benieuwd naar de foto's :)

Dikke kus

• 01 November 2012 - 14:14

Joost:

Ach je bent zelf Terima kasih!

En volgende keer de aap gewoon teruggrijpen! :)

• 01 November 2012 - 14:19

Joost,joost,joost,joost,joost....
    Dat kan natuurlijk niet

• 01 November 2012 - 15:31

Joost :

Ha! Wat hebben jullie met terima kasih? (en wie mis- of gebruikt mijn naam? Het klinkt allemaal heerlijk ! Zie dat de vooruitgang ook daar zijn intrede heeft gedaan, destijds kon je alleen een fiets (kinderformaat) huren. Was ook heerlijk en de brug, nog steeds een uidaging, zie ik is alleen iets breder geworden. Enne doet je camera op de telefoon het niet, of heb je hem, net als ik iets te nat gemaakt. He geniet ze! (lukt vast en zeker ook in yogya...!

• 01 November 2012 - 16:10

Guusje:

hallo schatten! ook dit verhaal was weer helemaal jaloers-makend!! goed dus!!
    leuk om te lezen, ben nu benieuwd naar foto`s. zal mijn geduld nog even trainen :)
    geniet van alles!!

• 01 November 2012 - 16:14

Klaas En Emma :

Als het goed is staan de foto's erop. Hoop dat jullie ze ook zien:-)

• 01 November 2012 - 17:00

Klaas En Emma :

We lazen net dat er een zware aardbeving op java heeft plaatsgevonden. Lazen we in de volkskrant. We hebben hier nog niets van gemerkt. Hier zeggen ze dat het een kleine is..Dus alles gaat goed :-)

• 01 November 2012 - 17:45

Jan Hariot:

Oh en wat die camera betreft, heb je al geprobeerd om de 'Factory defaults' in te stellen?

• 01 November 2012 - 19:04

Rob En Cobi:

Lieverds
    klinkt als het paradijs, behalve die aardbeving dan. Mooi aap verhaal.Ben benieuwd naar de foto's van de nieuwe camera, blijf mooie dingen ontdekken en geniet, dikke kus!

• 01 November 2012 - 20:58

Anita:

Emma, zag nu pas de foto van jouw been met muggenbulten! Krijg er jeuk van ;/
    Geniet ze allebei (maar dan doen jullie volop lees ik). Liefs Ieta

• 01 November 2012 - 22:13

Wim & Wilna:

Lieve keponakan en tuan Klaas
    Leuk om de belevenissen van jullie te lezen. Wat een brutale beesten die apen, maar ook leuk om te zien toch? Was er ook veel bloemen pracht in het park? Het klinkt als een heerlijke plek waar jullie verbleven. Jammer dat er deze keer geen foto's bij waren, die maken jullie verhalen heel levendig. Succes met de "nieuwe" camera.
    sampe ketemu

• 01 November 2012 - 22:44

Gerda:

hai lieve Emma en Klaas
    Geen broodje aap-verhaal maar flesje aap-verhaal! Wat een spectaculaire foto van de waterval en jullie duik! Ben nu al weer benieuwd naar jullie volgende belevenissen. Fijn vervolg toegewenst, liefs Gerda

• 01 November 2012 - 22:44

Gerda:

hai lieve Emma en Klaas

• 02 November 2012 - 14:36

Esther De Smet:

Wauw, wat leuk dat we zo een beetje met jullie mee kunnen reizen. Wat maken jullie al veel mee zeg! Geniet er maar van en ik zal een volgend reisverslag zeker ook lezen.
    Groetjes, Esther S (Titus Brandsma).

• 04 November 2012 - 12:23

Janine:

Lieve Emma en Klaas,

Klinkt super leuk allemaal. Wat maken jullie een hoop mee!
    Natuurlijk ook een beetje jaloers op jullie, met al dat heerlijks om jullie heen.
    Mooie foto's ook. Geniet van alles en van elkaar.

Benieuwd naar jullie volgende journal!

X Janine