Brisbane met Wouter en Michelle - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Klaas en Emma - WaarBenJij.nu Brisbane met Wouter en Michelle - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Klaas en Emma - WaarBenJij.nu

Brisbane met Wouter en Michelle

Door: klaasenemma

Blijf op de hoogte en volg Klaas en Emma

14 December 2012 | Australië, Brisbane

Afgelopen week een hele gezellige en relaxte week gehad. Super fijn om een 'eigen plekje' te hebben. Ondanks dat Queensland de sunshine state is, was het vrijdag toch een beetje grauwig weer. Daarom samen met Michelle (Wouter moest nog werken) de huurauto terug gebracht en een tourtje door het Brisbane deel waar ze opgegroeid is, waardoor we een goed beeld kregen van brisbanes suburbia. Wat echte queenslanders (huizen) zijn en hoe heuvelachtig de wijken zijn (hardcore hellingproef). 's Avonds pizza gegeten waarvan de foto bij het vorige bericht stond.
Zaterdag schapjes gedaan op de west-end markt en de andere winkeltjes waar ze veel en lekker eten hebben. Hmm... Er is hier in de buurt (half uurtje rijden) een Dutch shop, waar we voor de grap naar toe gingen. Echter was deze om twee uur al dicht, ondervonden we om vijf over twee... luie Nederlanders. Gelukkig hadden we vanuit Nederland een zak pepernoten en drop meegenomen. Hier hebben we ruim een maand mee zitten zeulen door Indonesië (tas in, tas uit), maar het smaakte prima!
Zondag zijn we naar mt. Tamborine geweest. Een plateau met mooie uit zichten, een weekje skywalk (soort boomtoppen tocht net als in drenthe, maar dan door een regenwoud), een pitoresk winkelstraatje en... nog een Dutch shop! Dat ook net aan het sluiten was... Nederland is blijkbaar hip, want bij de bakker in dat dorpje daar hadden ze ook 'Dutch donuts' aka oliebollen, buitenlands, dus exotisch?
Als cadeautje namen Wouter en Michelle ons mee voor een dagje Australian Zoo. Hier hebben we van van oorsprong Australische dieren kunnen genieten, koala's en kangeroes kunnen knuffelen. De olifanten en Skippies gevoerd. Ze zien er lief uit, maar onder tussen: ze zijn gulzig en beten Klaas in zijn hand (en de andere drie maar lachen). Verder een leuk park, met overal hagedisjes die rondlopen.
Omdat we eens niet in een hostel zaten konden we ook eens lekker niets doen. Gewoon een beetje op de bank hangen, in de tuin spelen en spelletjes spelen. Over een paar uren vliegen we naar Cairns.Daar nog een weekje leuke dingen doen :-) Dan gaan we van de zomer in één dag over naar de winter....

• 14 December 2012 - 09:28

Anna:

Hallo Laiverds,

Alweer even geen reactie gegeven. Maar zo te horen zijn jullie nog heerlijk aan het genieten... en zo hoort het !!
    En wordt met de andere drie die Klaas aan het (uitlachen) waren, wouter, michelle en Emma bedoeld of de andere drie dieren :P hihi
    Ik wens jullie nog heel veel plezier en geniet van jullie laatste weekje !!

Dikke kus voor twee!!

• 14 December 2012 - 11:39

Tineke Den O;tter:

Dag lieverds,
    Wat klinkt dat toch allemaal geweldig. Jullie hoofd zal wel vol zitten met alle indrukken en ik hoop dat het heel lang duurt voordat het er weer uit is. Hoop dat Klaas z'n handjes nog wel kan gebruiken. Je kunt wel lachen , maar een man die door een gebrekkige hand niet kan koken is helemaal niet fijn.
    Ik hoop dat jullie nog een dikke week genieten van het mooie land en het mooie weer.
    En dan gaan jullie van de winterse kerstsferen in ons mooie land genieten. Ook fijn!
    Veel plezier nog, kus tineke

• 14 December 2012 - 17:20

Guusje:

Hallo schatten!
    Ook dit kinkt wer heerlijk! Geniet nog van de zomer hoewel de winter hier nu ook wel mee valt.
    het lij n mee herfst... maar ja, ook niet heel relaxed na zo`n zomer!!
    Heel veel plezier in Cairns, geniet van de lagoon!!!
    Liefs Guusje

• 15 December 2012 - 12:13

AnaGerard:

Klaas, om te beginnen willen Ana en ik jouw van harte feliciteren met jouw verjaardag. Apart om dat nu eens in de zomer te kunnen vieren. Geniet samen van de laatste week en we wensen jullie alvast een hele goede reis terug naar de winter.
    AnaGerard

• 15 December 2012 - 13:47

Gerda:

Ha Klaas en Emma,
    Wat een spectaculaire foto waar de krokodil gevoerd werd ( of was het een ander soort dier?... )
    en wat de hap uit de hand van Klaas betreft; niet alle dieren zijn als Fritzy!
    De buitentemperatuur zal voor jullie hier koud zijn. Donderdag jl lag er in delen van Nederland nog sneeuw maar intussen is het weer boven 0.
    Alvast voor de 17e voor Klaas: van harte gefeliciteerd en of tot het volgende bericht of tot op Schiphol.
    Voor jullie nog een heel fijne en mooie laatste week toegewenst.

Liefs Gerda

• 17 December 2012 - 09:25

Guusje:

lang zal je leven, lang zal je leven, lang zal je leven in de gloria, in de gloria, in de gloria!!!
    hieper de piep, hoera! hieper de piep, hoera!
    geniet van je verjaardag!
    dikke verjaardagszoen van guusje

• 17 December 2012 - 16:56

Rob En Cobi:

Lieve Klaas
    Gefeliciteerd met je verjaardag daar ver weg.
    Geniet samen nog even van alle bijzondere momenten.
    Liefs
    Rob en co

• 17 December 2012 - 16:59

Hennygmail.com:

Klaas van harte gefeliciteerd metje verjaardag eenmaal er samen een bijzonder dag van groetjes en bijna tot gauw.