Van Sydney naar Brisbane - Reisverslag uit Sydney, Australië van Klaas en Emma - WaarBenJij.nu Van Sydney naar Brisbane - Reisverslag uit Sydney, Australië van Klaas en Emma - WaarBenJij.nu

Van Sydney naar Brisbane

Door: klaasenemma

Blijf op de hoogte en volg Klaas en Emma

07 December 2012 | Australië, Sydney

Zaterdag 1 december aangekomen in Sydney. Door het weekend,was het erg lastig om een hostel te vinden. Maar uiteindelijk gelukt. In de middag weer een stadstoertje gedaan met een local boy. We hebben de ins en outs en de high lights van sydney gezien. Sydney heeft meer een 'oooh factor' dan Melbourne. Veel verschillende hoge gebouwen en natuurlijk het opera huis. Deze avond weer voor het eerst in een maand gekookt. Gelukkig,we konden het nog:-) Zondag naar een auto gezocht voor onze trip richting Brisbane. Jammer genoeg ging dat niet zo makkelijk. In de middag wilden we met de boot naar de andere kant van het water varen en over de 'sydney harbor bridge' terug. Helaas stapten we in de verkeerde boot. Het voordeel was dat we nu een mooie boottocht hadden en niet terug moesten lopen. Uiteindelijk nog wel de brug op geweest om het uitzicht te bekijken.
Maandag uiteindelijk een auto gevonden en meteen vertrokken, langs de oostkust, richting het noorden. We hadden 4 dagen om naar Brisbane te gaan. Het links rijden was even wennen. Vooral het schakelen met links en de enorm stijle heuvels...de hellingproef is goed geoefend. De eerste stop was in New castle. Hier is de grootste steenkool aanvoer...maar verder niet heel veel spannends. De nacht doorgebracht in Nelson bay. Een klein dorpje met een mooie kust. Dinsdag door gereden naar Port macquarie. Een leuk stadje (de 3e gebouwde stad in Australië), waar we gewandeld hebben en langs het koala ziekenhuis zijn geweest. Hier worden koala's verzorgd die zijn aangereden of ziek gevonden worden.Als laatst nog even afgekoeld in de zee en door naar Coffs Harbour. Hier eigenlijk weinig gezien. Woensdag ochtend wel even door het Stadje gelopen...om 6 uur 's ochtends al veel actievelingen:hardlopen, zwemmen,surfen en boxen. Op tijd in de auto gestapt,zodat we wat meer tijd in Byron Bay hebben. In de middag kwamen we aan en vonden al snel een hostel. Hier gezwommen, gewandeld en zelfs gefietst. We zijn naar de vuurtoren gelopen, waar we het meest oostelijke punt van het vaste land van australië hebben aangeraakt :-) Donderdag rustig doodgereden naar Brisbane, waar we Wouter en Michelle verrasten met een avond te vroeg arriveren. Dit weekend leuke dingen doen met z'n vieren. We blijven hier ongeveer een weekje en gaan dan richting Cairns.

• 08 December 2012 - 07:41

AnaGerard:

Heel andere verhalen dan over Indonesië. Wel weer mooie fot'os van een local beauty near the tower, een stoere linkse chauffeur en een lachende Wouter. Aan de potten bier te zien is werkelijk alles groot down under. groetjes, Anagerard

• 08 December 2012 - 09:37

Rob En Cobi:

Lieverds,
    zaterdagochtend, achter mn volkskrant, met een berichtje van jullie.Mooi weer iets te horen, mooie foto's ook, al vind ik het idee dat jullie in die prachtige zee zwemmen maar niets. Het is wel een hele andere omgeving weer hè?
    Ik zie jullie op de foto gezellig met jullie vrienden zitten, veel plezier samen blijf vooral genieten en bedenken dat het toch wel heel bijzonder is dat je doet, wat je doet

Hallo daar,
    Heerlijk dat jullie zoveel zien. De wereld is zo mooi. Ook hier. Alles is wit en het is heel koud.
    Maar de zon schijnt en ik ga zo naar buiten. En jullie zitten daar gezellig bij Wouter. (heb ik een keer ontmoet toen ik met oma door Delft wandelde) Is natuurlijk heerlijk als je van hotel naar hotel reist om bij vrienden te logeren. Jullie hebben elkaar vast veel te vertellen.

• 08 December 2012 - 12:41

Ellen:

Sydney vond ik ook geweldig... Heel relaxed. En uh.. In de Outback ben ik een x ( nadat ik al honderden km links had gereden).. Rechts weggereden.. " er is iets raars" zei ik nog.. Vriendinnen keken mee maar merkten niets op. Totdat we na 5 km een tegenligger aan zagen komen op eigen weghelft... Ha ha..geniet van de ☀☀☀, jullie vrienden, elkaar en op nr t volgende avontuur!!

• 08 December 2012 - 18:28

Guusje:

Hallo schatten!
    Klinkt goed en bekend!! :) Geniet ervan!!
    Liefs Guusje

• 10 December 2012 - 08:46

Gerda:

Ha Emma en Klaas ! Leuk om de werkweek te beginnen met jullie bericht! fijn dat ook het links rijden gelukt is. Die koala-beertjes blijven leuk om te zien. Ik realiseerde me het weekend dat jullie aan je laatste 2 weken van de reis zijn begonnen. Geniet van deze twee laatste weken en: je niet vergissen in de dag van vertrek vliegtuig !
    Liefs Gerda

• 10 December 2012 - 16:02

Henny:

Geweldig dat jullie al zoveel gezien hebbenhoezo een fotoboek maken dat zullen er wel meer worden nemen jullie ook een klein kangeroetje mee als vriendje voor fritzie samen gezellig op het balkon gr hen

• 10 December 2012 - 22:06

Sanne:

Wow, die kust is echt mooi zeg! Geniet er nog maar even van, voor je het weet ben je weer thuis! Ik ben weer (nog steeds!) jaloers! :D