Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Klaas en Emma - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Klaas en Emma - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: klaasenemma

Blijf op de hoogte en volg Klaas en Emma

30 November 2012 | Australië, Melbourne

Dinsdag aangekomen in Melbourne. Een hostel (dorm) gevonden, voor de prijs waarvoor we in indonesië een heel resort konden krijgen :-) ook het weer was anders. Bewolkt, regen en volgens de Australiër koud. Dat laatste viel wel mee. Zo gaar als een aap van het vliegen, toch de stad alvast ingegaan. Met de toeristen tram rondje om het centrum gereden, gratis en met verhaaltjes. Even bekomen van de cultuurshock; de omgeving en de prijzen! We hadden al zoiets verwacht, maar toch. Woensdag een stadswandeling gemaakt onder begeleiding van een local en 'alle' hoogte punten van Melbourne afggevinkt. Lekker geluncht op het federation square, een groot plein midden in het centrum ter ere van het 100-jarige bestaan van Australië. Daarna nog naar het film museum geweest. Leuke expositie van Ian burns. Super vet.
Terug in hostel stond er voor een weeshuis pasta klaar. Woensdag namelijk gratis pasta-dag :-) 's avonds naar de overdekte nachtmarkt geweest. Gezellige festival sfeertje, veel mensen allemaal een beetje eten en drinken en kraampjes.
Donderdag met de tram naar het strand van st Kilda, in het zuiden van Melbourne. Een wandeling langs de kust gemaakt. Dit was een erg hete dag. Het zand was gloeiend, maar ondanks deze hitte, was het water ijskoud!
Daarna door naar de botanische tuin. Mooi park met veel verschillende soorten bloemen en planten. Heerlijk dutje gedaan onder een palmboom :-) iets wat we zelfs in Indonesië niet hebben gedaan... Na een flinke hap indiase curry, terug naar het strand gegaan, om het strand in het donker te zien. Ook hier was het opvallend druk. Niets vermoedend de pier opgelopen, waar we opeens 'oog in oog stonden' met pinguins. Deze hebben zich jaren geleden op deze locatie gevestigd en laten zich niet door de horden mensen afschrikken, erg apart. Jammer genoeg was de camera leeg...
Omdat we elke ochtend lastig uit ons bed komen en we de volgende nacht in bus zouden slapen gingen we iet-wat op tijd naar bed. Helaas heeft het weinig resultaat opgeleverd...
Midden in de nacht werden we bruut gewekt door geschreeuw op de gang, gebons op de deuren en het brandalarm. We sliepen op de bovenste verdieping, maar waren als een van de eerste beneden. Hoe we dat gedaan hebben....? Na twee uur op de stoep zitten, Emma in haar slaapkleding en Klaas in zijn zwembroek, mochten we weer verder slapen. Er was uiteindelijk geen echte brand. Wel veel rook op de verdieping onder ons. Er was iets mis met het ventilatie systeem.
Vandaag naar fitzroy en carlton geweest. Door verschillende wijken gelopen. Vanavond met de bus naar sydney. Zijn weer benieuwd:-)

• 30 November 2012 - 07:51

Tineke Den Otter:

Ha, de kou is niet zo erg. Dan kunnen jullie vast wennen aan de temp hier. Gisteravond reed de strooiauto door de straat! Australie lijkt me zo mooi. En duur is maar betrekkelijk. Je bent er nu ....dus genieten! doeg tineke

• 30 November 2012 - 08:16

Gerda:

Dat is inderdaad omschakelen, inclusief brandalarm. Gelukkig dat dit laatste niet erger was. Volg de de wijze raad van je opa: altijd eerst kijken hoe de vluchtroute is. Jullie foto's nog niet goed kunnen bekijken , ik krijg er telkens een berichtje van de Belastingdienst doorheen wat je wel en niet uit buitenland mag meenemen, geen bedreigde cactussen dus. (dus lieverds, laat dat deze keer maar zitten, ik zoek binnenkort wel een kerstboom!)
    Veel plezier de komende tijd. liefs ,gerda

• 30 November 2012 - 12:58

Guusje:

Ha lieve schatten!
    Klinkt weer helemaal goed!! Geniet ervan!
    Liefs Guusje

• 30 November 2012 - 17:33

Rob En Cobi:

Australië, ben zo benieuwd naar foto's van kangoeroes, er woeden wel vaak branden in de natuur, hoor je vaak, maar wist niet dat je ook gevaar liep in een hostel.
    Vergeet niet je schoenen uit te kloppen voor je ze aantrekt en geniet opnieuw van weer andere mooie dingen
    Dikke kusz

• 01 December 2012 - 13:09

AnaGerard:

Ondertussen wat bekomen van de cultuurshock? Ja je leert zo wel goed schakelen tussen het een en het ander. Zorg wel voor voldoende rust om het vol te kunnen houden, ook al helpt daar zo'n brandalarm natuurlijk niet echt bij. Veel groeten, Anagerard

• 01 December 2012 - 13:09

AnaGerard:

• 02 December 2012 - 10:09

Joost:

ha..en de borderless fence al gezien? Da's ook shocking! Hoop dat jullie snel over de shock heen zijn en heerlijk genieten van alle natuur en cultuur! Ben er nog nooit geweest maar alle verhalen van ad (de anthropolpoog) over de aboriginals lijkt het me een geweldig land! Geniet ze!

• 02 December 2012 - 11:54

Henny:

hoi lieverds wat zien jullie toch veel doorgaan met genieten en fotos maken kusz

• 04 December 2012 - 21:47

Wim & Wilna:

Lieve Emma en Klaas
    Tijdje geleden dat ik tijd vond om jullie leuke en boeien verslagen te lezen van de vakantie.
    Hier is het nu bijna sinterklaas. Wij hebben het reeds zondag gevierd, anders paste her niet in ieders agenda. Leuk en bijzonder om jullie verhalen te lezen en wat apart die pinquins, dat had ik nooit verwacht. En al kennis gemakt met de allochtonen aldaar?
    Geniet van de nieuwe ervaringen in dit nieuwe land en tot de volgende keer
    Groetjes
    Wim & Wilna

• 07 December 2012 - 15:15

Guusje:

Hoi!!! Je zou het nu in NL moeten zien!!! Ongeveer 10 - 15 cm sneeuw!! Alles is wit, het is net een sprookje. En bij jullie? 3 graden in je zwempak op het strand?? Tot snel! Liefs Guusje