Yogjakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Klaas en Emma - WaarBenJij.nu Yogjakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Klaas en Emma - WaarBenJij.nu

Yogjakarta

Door: klaasenemma

Blijf op de hoogte en volg Klaas en Emma

05 November 2012 | Indonesië, Jogjakarta

Na een lange, warme, drukke treinreis,zijn we donderdag aangekomen in Yogjakarta. We waren moe, dus zijn bij het eerst beste hotel naar binnen gegaan. Achteraf bleek dat dit niet heel verstandig was. De kamer was vies en toen Emma onder de douche stond,kwam ze in aanraking met een kakkerlak. Ze heeft zo ongeveer heel de stad wakker gegild.
Na een onrustige nacht, de volgende ochtend om 7 uur het hotel uit, om naar een beter hotel te gaan. Deze dag een nieuwe camera gekocht en een wandeling door de stad gemaakt. Yogjakarta is groter dan Bogor, maar komt rustiger over. Het is prettig om rond te lopen. Onderweg komen we het Vredeburg museum tegen. Een oud fort van de Nederlanders, dat nu is ingericht als nationaal museum. Hier hebben we een rondje gelopen. Er waren best leuke afbeeldingen, maar alle Nederlanders die er in voorkomen, werden afgebeeld als slavendrijvers.
We wilden Kraton, het paleis van de sultan, in, maar deze was dicht. Onderweg kwamen we een man van de toeristen office tegen. Hij vertelde ons wat over de stad en informeerde ons over de nep batik verkopers. Er zijn maar een paar batik fabrieken die batik maken volgens de juiste manier. Alle anderen proberen je af te zetten. Uiteindelijk kwamen we bij een kleine batik fabriek terecht. Na lang twijfelen hebben we een heel mooi batik doek/kunstwerk gekocht voor thuis aan de muur. Nu maar nopen dat het leuk staat.

Zaterdag ging om rond 4.30 de wekker. Samen met twee belgen en een gids gingen we naar de borobordur en de Prambanan tempel. Vooral de Borobordur was erg groot met veel afbeeldingen. Het uitzicht van bovenaf was prachtig. Het was voor ons lastig voor te stellen dat zo'n enorme boeddhistische tempel, nadat hij klaar was, door de bevolking uit het oog verloren werd. Dit kwam door de verschuiving van de macht naar oost Java. Het Prambanan is een combinatie van een boel hindu tempels, waarvan een groot deel in puin lag door een aardbeving in 2006: overal stapels stenen. Op veel plekken waar we komen,lijken we wel beroemd. Iedereen wil met ons op de foto. Het begint met een iemand, waarna er ongeveer hele families volgen.
De gehele dag voelde Klaas zich eigenlijk al niet lekker. Eenmaal terug in het hotel op bed gaan liggen. Al snel had hij koorts. Zondag en maandag alleen maar op bed gelegen. Emma heeft zich vermaakt door een beetje door de stad te lopen, te zwemmen en veel te lezen. Zondag de trein tickets gekocht voor naar Malang. Nou,dat doe je ook niet voor je lol! Heeft 2 uur in een overvolle hal zitten wachten tot ze aan de beurt was...
Het leuke aan alleen door de stad lopen en ergens eten, is dat je veel sneller wordt aangesproken door de bevolking. We hebben niet echt geluk...naast de camera, begaf vanmorgen ook onze tablet het. Dat was even balen. Gelukkig zitten we in Een grotere stad en zijn hier overal samsung winkels:-) De tablet is gereset. Alles wat op de tablet stond, is er nu wel vanaf, maar hij doet het gelukkig weer!
Met Klaas gaat het ondertussen wel een stuk beter. De koorts is weg, maar hij is nog steeds een dweil ;) Vanavond om 9 uur vertrekken we met de trein en om 4 uur snachts zullen we in Malang aankomen. Zijn benieuwd wat we daar weer gaan doen.
De foto'volgen later, want het uploaden wil niet lukken.
Liefts wij.

• 05 November 2012 - 13:04

Anna:

Lieverds,

Nog steeds vind ik het heel erg leuk om jullie verhalen te lezen en ben benieuwd naar de foto's :)
    Hoop dat Klaas zich snel weer goed voelt en verder kan genieten van jullie mooie reis!!
    Gelukkig dat er een Samsung winkel was, om jullie tablet te repareren:)

Vanavond om half 7 (voor jullie 00.30) heb ik mijn tentamen... Doe in jullie slaap maar even aan mij denken :)

Geniet er van!!

Dikke kus

• 05 November 2012 - 13:11

Lieverds,
    Fijn dat Klaas in elk geval weer een beetje is opgeknapt, verhaal van de kakkerlak, lijkt wel mijn verhaal, heb ook staan gillen in een douche op Sumatra, toen er een grote kakkerlak uit de doucheput kwam. jullie dagen beginnen al vroeg zeg, maar dan duren ze ook lekker lang, jullie hebben alweer veel mooie dingen gezien, foto van de Borabodur zag ik al op FB.Ik hoop dat er nog veel mooie belevenissen bijkomen. dikke kus!

• 05 November 2012 - 13:11

• 05 November 2012 - 13:20

Joost:

Beterschap Klaas! Hoewel het me nog niet helemaal duidelijk is wat het verschil is tussen Klaas als dweil en normaal...

Knuffel!

• 05 November 2012 - 16:42

Guusje:

Hallo schatten!
    Klaas, beterschap jongen! Misschien had Emma je beter als dweil in kunnen zetten om de douche schoon te maken? :) Ik hoop in ieder geval dat je snel je energie weer terug hebt! Leuk dat er al een paar foto`s op facebook stonden! Heel veel plezier met alles!!
    Liefs Guusje

• 05 November 2012 - 19:59

Gerda:

Echt balen lijkt me voor jullie dat Klaas een time out nodig had, heel veel beterschap !!
    Die kakkerlak... ook niet fijn, maar dat hoort dus bij de belevenissen begrijp ik uit Coby's reactie.
    Ik hoop echt dat Klaas weer snel goed opknapt.
    Die nachtelijke treinreis, is dat een soort testcase voor de conditie...?
    Veel liefs en tot de volgende berichten en fotos ! Gerda

• 05 November 2012 - 20:49

Wim & Wilna:

Selamat tinggal Reizigers

Jullie krijgen wel heel veel indrukken mee op deze mooie reis. Kasian voor Klaas om zo uigeteld te raken in zo een mooi land. Volgende reis toch die apple mee ipv samsung?
    Jammer dat de trein reis 's avonds plaats vindt, het landschap is daar zo mooi.
    Nog vele mooie momenten toegewenst en hopelijk veel verhalen van jullie (ze zijn echt leuk om te lezen)

sampe ketemu

• 05 November 2012 - 20:55

Tineke Den Otter:

Hallo Klaas en Emma,
    Wat goed van je Emma dat je alleen op stap bent gegaan. Klaas in z'n eentje uitzieken en jij contact maken met de bevolking. Lijkt me heel gezellig. En Klaas moet wel goed eten, want anders wordt hij te dun. Dus Klaas als je opgeknapt bent geniet dan extra van de heerlijke hapjes daar. Ik stel voor vijf maal daags iets eten. Ik vind jullie reis indrukwekkend. Heeeeel lang geleden heb ik ook veel gezien, wat jullie nu ook zien. (zelfs kakkerlakken, maar dat was in Peru).
    Geniet maar lekker en ik kijk uit naar het volgende reisverslag. groetjes tineke

• 05 November 2012 - 21:39

AnaGerard:

Op de borobordur mag je een wens doen. Zal wel geen koorts zijn geweest. Zorg er voor dat je goed uitziekt, zeker in de tropen erg belangrijk. Hopelijk kunnen jullie samen verder genieten.
    AnaGerard

• 05 November 2012 - 21:47

Cobi&Rob:

Hallo lieverds
    Leuk,leuk,leuk om jullie reisverslagen te lezen en dat er internet bestaat.
    Nog niet zo heel lang geleden kon je van uit Indonesië alleen nog maar contact maken vanuit een telefooncentrale met zwarte bakelieten telefoon.
    Kusz van ons en geniet van alle ontdekkingen.

• 06 November 2012 - 19:05

Anita:

Wat bijzonder en mooi dat jullie dit allemaal mee mogen maken! Dikke kus voor 2 (hoop dat jullie allebei weer gezond zijn!)

• 06 November 2012 - 19:05

Anita:

• 08 November 2012 - 13:23

Henny:

wat leuk om jullie op je reis te kunnen volgen jullie hebben toch wel op de borobordur eest 7 keer rond de klok gelopen voordat je een stille wens bedacht hebben.Mooi land en ook heel bijzondere dingen die jullie zien en meemakentot de volgende keer kusz henny

• 09 November 2012 - 18:53

Rob En Cobi:

Mooiiiiiiii die foto's elke keer als ik een plaatje van jullie in die omgeving zie denk ik. T is toch byzonder jullie daar zo helemaal in een andere kant van de wereld ons een plaatje sturen. Ik gun jullie al die mooie momenten zo en vind het mooi dat ik het toch een beetje mee mag maken...geniet van al het moois en van elkaar...daar dikke kusz