Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Klaas en Emma - WaarBenJij.nu Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Klaas en Emma - WaarBenJij.nu

Malang

Door: klaasenemma

Blijf op de hoogte en volg Klaas en Emma

12 November 2012 | Indonesië, Malang

Dinsdag ochtend kwamen we vroeg aan in Malang. Klaas was weer beter,maar gelukkig nam Emma het ziekestokje over. Ze heeft dus weinig van Malang gezien. Klaas heeft Malang in zijn eentje verkend. Een rustige stad met best een boel koloniale gebouwen, net als ons hostel.
We besloten om een toertje te doen waarbij we uiteindelijk in Bali aankomen. Samen met een stel in brussel wonende, Nederlander en vernederlandse duitser vertrokken we vrijdag om een 1 uur 's ochtends richting bromo. Het was allemaal heel mooi,maar voor emma flink afzien. We waren toch te vroeg aan een toer begonnen en eigenlijk was ze nog niet helemaal beter.
's Middags op het strand mango's zitten eten. Daarna door naar een koffieplantage waar middenin ons volgende hotel zich bevond. Gelukkig mochten we de volgende ochtend weer om 3 uur vertrekken, dit maal voor het Ijen plateau.
Een enorm, stijle klim naar boven. Als Emma nu mocht kiezen,zou ze het niet weer doen. Maar het uiteindelijke uitzicht was prachtig. Een krater met een vulkanisch meer. De krater word nog steeds gebruikt als zwavelmijn. Je zag steeds mannetjes met 70 tot 100 kg zware brokken zwavel de berg afkomen, sommigen op hun slippertjes ...
We werden afgezet bij de boot naar bali. Tijd om even goed uit te rusten. Jammer genoeg eerst nog een enorm lange rit richting Denpasar. We moeten onze visa verlengen en dat kan alleen hier in deze regio. Momenteel zitten we aan het ontbijt in Seminyak, bij het strand en gaan straks kijken voor het immigratie kantoor bij het vliegveld, zodat we snel ook andere delen van bali kunnen ontdekken

• 12 November 2012 - 08:42

Rob En Cobi:

Het klinkt allemaal weer mooi, jammer dat Emma er niet met volle teugen van kon genieten...op naar Bali...wat wordt het daar? Misschien op een hangmatten op het strand, kokosnoot in je hand, voor je een prachtig blauwe zee en achter je groene rijstvelden.Geniet en rust ook een beetje uit van alle indrukken.Dikke Kusz!

• 12 November 2012 - 08:51

Guusje:

Ha Klaas en Emma,

Emma, heel veel beterschap meid! Ik hoop dat je snel weer fit bent, zodat je weer van alles kan genieten!! Leuk om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben en zoveel moois zien! Ik zeg: kom maar op met die foto`s!!!
    Liefs Guusje

• 12 November 2012 - 10:23

Tineke Den Otte:

Hallo reizigers,
    Wat een mooi land he. Ik kan me de tocht naar de Mnt. Bromo nog goed herinneren. Ik heb uiteindelijk op een paard gezeten. Kon me niet schelen wat ik moest betalen.(had het vooraf niet gevraagd en iedereen vond dat heel dom) Uiteindelijk heb ik maar even op het beest gezeten, want we waren bijna boven. Het uitzicht is prachtig. Ik vind het heerlijk dat jullie zo genieten. Nu maar hopen dat het visum lukt. Niet meer ziek worden hoor.
    Kus Tineke en Michael en Wouter

• 12 November 2012 - 19:42

Tessa:

Hey reizigers,

Wat vervelend dat jullie beide ziek zijn geweest, hopelijk hebben jullie het nu gehad en kunnen jullie genieten van alles om je heen!
    Emma, ik heb je een prive-mail gestuurd, dan weet je dat ;-)
    Veel liefs, Tessa

• 12 November 2012 - 21:57

Joost:

Ha! Tsja soms valt het mee en soms valt het even tegen. Kan me de BROMO ook nog heel goed herinneren. Wij vonden destijds het nodig om eerst overdag de route te verkennen (tot de krater) in de bloed hete zon...Gelukkig zou het nog mooier zijn om daar ook de zon op te zien gaan, dus de volgende nacht nog eens...Gelukkig was de zonsopgang h'e'e'e'l indrukwekkend. Hoop dat jullie na het verlengen van het visum (wat moet dat al snel!) een mooi plekje vinden in het Noorden van Bali. Heerlijk een hutje aan zee, snorkelen en lekker genieten van al het moois en de mensen!
    Enjoy met volle teugen! Veel groeten uit rammallah Joost

• 13 November 2012 - 18:56

Gerda:

Wat hebben jullie toch een gelijkwaardige relatie!: allebei ziek maar gelukkig niet tegelijkertijd en samen volop genieten van het land, enz. Vandaag jullie kaart met persoonlijk verslagje ontvangen, dank!
    De foto van de krater vind ik heel indrukwekkend. Voor je naar Bali gaat: neem alle indrukken van Java goed in je op, want wanneer kom je daar weer??
    Liefs, Gerda