Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Klaas en Emma - WaarBenJij.nu Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Klaas en Emma - WaarBenJij.nu

Ubud

Door: klaasenemma

Blijf op de hoogte en volg Klaas en Emma

22 November 2012 | Indonesië, Ubud

Nadat we ons paspoort verrassend eenvoudig terug hadden gekregen, zijn we dinsdag eind van de middag naar ubud gegaan. Toeristisch, maar een totaal andere sfeer dan kuta, waar we de afgelopen dagen vertoeft hebben. Een heel stuk minder verbrande en bier drinkende australiërs... Midden door ubud loopt het monkey sanctuary, een groot jungle-achtig park met tempels en apen. Na onze eerdere aanvaring met deze pluizebollen zijn we er op onze hoede doorheen gegaan, maar mochten ze toch wel bij emma op haar hoofd zitten. Na dit apenfeest zijn we in de omgeving gaan wandelen en de diverse kampongs gezien die de suburbs zijn van Ubud. Door sawa's gelopen (je krijgt er geen genoeg van), kokosnootje gedronken en passievruchten van de struik opgegeten. Alles goed dus. In de avond naar een dansvoorsstelling geweest.Donderdag hebben we een fietstocht van 25 km gemaakt. Gelukkig 'down hill cycling'.De toer startte met een heerlijk ontbijt met uitzicht op de Batu vulkaan. Verschillende soorten koffies geproefd en de luwak, (bij ons civetkat) gezien. Daarna tussen de rijstvelden doorgefietst. 'Geholpen' met rijst oogsten...wat zwaar werk is. Voor een hele dag werken krijgen de vrouwen rijst of 25000 rupiah (2 euro). Iedereen kiest voor rijst, want dan kunnen ze de helft opeten en de helft verkopen. Klaas heeft aan het einde nog 10km up hill gefietst....wat best heftig was. De toer eindigde met een lunch met uitzicht over de rijstvelden... ja, die blijven leuk!
We gaan nu nog bedenken wat we de laatste dagen in Bali gaan doen.. zelf nog naar het noorden of een toertje over het eiland...

Ps.
-Dit keer weer foto's van apies: eentje die oogdruppels heeft gestolen en het aan het opdrinken is. Die zal zal aan de schijnt gaan!
-De eerste regel op het bord voor de tempel... ben benieuwd hoe ze dat controleren :-)

• 22 November 2012 - 11:08

Anna:

Laiverds!

Hihi een aap met oogdruppels, zijn toch ook maar rare beesten.
    Als ik zo jullie verhalen lees en jullie foto's bekijk hebben jullie het goed naar het zin en het uitzicht bij de lunch (of was het tijdens het ontbijt?) is zeker niet verkeerd!
    Emms... was je een beetje bang toen die aap op je rug zat... want als ik zo naar je handen kijk (zo in elkaar gevouwen) lijkt het alsof je het niet echt heel plezierig vondt:P hihi.

Terwijl jullie heerlijk aan het genieten zijn, zit ik hard aan mijn werkplan voor het maatjesproject, maar gelukkig met een klein beetje zon :)

Geniet nog even van het mooie Bali en alvast een hele goede reis naar Australië!!

Dikke kus

• 22 November 2012 - 13:12

Guusje:

Ha schatten!
    Gelukkig alle twee weer fris en fruitig!Fijn dat jullie zo genieten!
    Heel veel plezier!! Geniet nog van de laatste dagen Bali!
    Liefs Guusje

• 22 November 2012 - 19:28

Tessa:

Oh wat een verhalen en wat maken jullie mooie dingen mee. Je mailtje en foto's aan de klas zijn aangekomen, ik zal het morgen allemaal voorlezen en laten zien. Zijn jullie beide weer helemaal beter? Veel plezier nog op Bali en goeie vlucht richting Australie! Leuke foto van jullie twee op de fiets! Liefs van mij

• 22 November 2012 - 19:30

Anita:

ik heb wat berichten gemist maar hebben jullie de dolfijnen in Lovina al gezien? (ik vind lovina verder weinig spannend trouwens maar daar een scooter huren en" van de stad weg rijden" is prachtig!) Vanuit Ubud een taxi naar de zilverwinkeltjes (leuk zilver scoren ) is ook de moeite; ps vraag dan de chauffeur naar echte winkeltjes en niet naar de megastore) xxx

• 22 November 2012 - 20:08

Wim & Wilna:

Lieve keponakan en tuan Klaas

Een aantal berichten even gemist, maar gelukkig even jullie ervaringen bij gelezen. Wat een heerlijke vakantie hebben jullie. Zeer afwisselend in actie en ontmoetingen maar sommige thema's blijven terug komen, o.a. sawa's.
    Leuk om de belevenissen van jullie te lezen. Apen blijven toch heel brutale beesten, wat genieten we er toch ook van iedere keer weer. Ik krijg het water in mijn mond van die foto's met al dat lekkere fruit. Hier smaakt het toch anders.

Geniet van de laatste dagen op Bali, Lovina schijnt een aanrader te zijn

sampe ketemu

• 22 November 2012 - 20:44

Gerda:

Zo te lezen zijn jullie weer in top-conditie.Ik ga het as weekend op zoek naar een betere kaart of atlas om de plaatsen/eilanden die jullie vermelden terug te kunnen vinden. Mooi fotos weer.
    Fijne dagen verder op Bali en tot een volgend bericht.
    Liefs Gerda

• 22 November 2012 - 21:16

AnaGerard:

Even wat berichten achter elkaar gelezen en gelukkig ook foto's. Fijn dat jullie beide weer fit zijn en duidelijk kunnen genieten. Bij de sawas denk ik aan honderd kleuren groen. Mooi dat jullie daar zo van genieten.
    liefs, Anagerad

• 26 November 2012 - 08:57

Guusje:

Ha lieve Klaas en Emma!
    Heel goede vlucht naar Melbourne!!! Ik hoop dat jullie een mooi Indonesie avontuur hebben beleefd!!
    Nu Down Under!! Enjoy!
    Liefs Guusje